Hyväksytty sosiaalisen median osaaja -kurssi 18.9.2019 Seinäjoki

Hyväksytty sosiaalisen median osaaja -kurssi 18.9.2019 Seinäjoki

Opitaan tekemään somella myyntiä ja tuomaan asiantuntijuutesi esiin!

Saatavuus Tilaa
Ajankohta 18.09.2019, klo 12.00 - 16.00
Paikka Seinäjoki Areena, Seinäjoki
Ilmoittaudu viimeistään 11.09.2019
Ohjelma Lataa tästä (PDF)
Jäsenetuhinta 980,00 € (+alv 24 %, 235,20 €)
Hinta 1 350,00 € (+alv 24 %, 324,00 €)

Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali ja ohjelmaan merkityt tarjoilut.

Kuvaus

Sosiaalisen median neliosaisessa kurssissa käydään läpi eniten käytetymmät ja tärkeimmät kanavat yrityksellesi; LinkedIn, Facebook ja Instagram.

Opit käytännössä, miten otat kanavat käyttöön, miten mainontaa ja sisällöntuotantoa tehdään sekä miten mittaat onnistumista. Jokaisen valmennuskerran jälkeen saat tehtäviä, joiden avulla viet sometekemisesi uudelle tasolle. Tehtävät käydään läpi seuraavalla kerralla palautteiden kera, joten suosittelemme osallistumista kaikkiin koulutuksen osiin. Jokainen jakso sisältää käytännönläheistä opetusta, joten kehotamme ottamaan läppärit mukaan, niin päästään heti hommiin!

Koulutusten pituus on 4 tuntia kerrallaan. Käymällä koko sarjan saat valmennuksista todistuksen someosaamisestasi.

Aloituspäivä 18.9.2019, loput ajankohdat sovitaan ryhmän ensimmäisessä kokoontumisessa.

Asiantuntijat

Miia Mäkinen

Johtava asiantuntija
Myynninmaailma Oy
Katso tiedot

Ohjelma  Lataa ohjelma (PDF)

 

1. jakso 18.9.2019
LinkedIn haltuun

Päähuomio koulutuksessa on LinkedInin tehokkaassa käytössä henkilönä ja yrityksenä, mutta sen aikana käydään läpi myös rekrytoinnin ja maksetun mainonnan mahdollisuuksia
yritykselle. Koulutus on suunnattu erityisesti asiakasrajapinnassa työskenteleville ammattilaisille sekä yritysten markkinoinnista ja rekrytoinnista vastaaville henkilöille. Henkilökohtainen LinkedIn-profiili on hyvä olla luotuna valmennukseen tullessa.

  • LinkedIn markkinointiviestinnän välineenä
    • LinkedInin käytön tavoitteet – yrityksenä ja henkilönä
  • LinkedInin peruskäyttö ja edistyneet ominaisuudet
    • Maksullisten versioiden hyödyt
  • Henkilöprofiilit huippuiskuun
    • Verkostoituminen, ryhmissä toimiminen ja päivitykset
  • Yrityssivun hyödyntäminen markkinoinnissa
    • LinkedIn rekrytointikäytössä
    • LinkedIn myynnin tukena ja liidien hankinnassa
  • Yrityksen maksettu mainonta LinkedInissä
  • Kotitehtävät

2. jakso
Facebook yrityskäytössä

Tavoitteena on tehostaa osallistujien osaamista sekä Facebook-markkinoinnin tekemistä. Facebook-koulutus on suunnattu sinulle, jota haluaa saavuttaa aikaisempaa tehokkaammin lisänäkyvyyttä ja nostaa asiakasvirtaa Facebookin avulla. Koulutus tarjoaa
ajankohtaista tietoa ja konkreettisia vinkkejä Facebookin hyödyntämisestä markkinoinnissa ja myynnin kasvattamisessa. Käytännönläheisyyden vuoksi osallistujilla kannattaa olla mukana omat tietokoneet ja mielellään yrityksen Facebook-tili perustettuna.

  • Edellisen kerran kotitehtävien läpikäynti
  • Facebook-yrityssivu vs. henkilökohtaisen profiili
  • Millaisia kohderyhmiä Facebookista voi tavoittaa?
  • Facebookin asetusten optimointi
  • Miten maineeseen ja brändiin vaikutetaan Facebookissa?
  • Ostoprosessi: Miten asiakkaat käyttävät verkkoa ja sosiaalista mediaa?
  • Laadukas sisällöntuotanto Facebookissa
    • Millainen sisältö toimii?
    • Miten sisällöntuotanto kannattaa suunnitella ja toteuttaa?
    • Miten markkinoida Facebookissa suunnitelmallisesti?
    • Miten, milloin, millaista ja kenelle tehdään sisältöä Facebookiin?
  • Facebook-mainonnan ja sponsoroinnin erot – miten hyödyntää tehokkaasti molempia?
  • Kotitehtävät

3. jakso
Instagramilla lisää asiakkaita

Instagram -koulutuksessa käydään läpi kanavaa itsessään ja sitä, millaisten yritysten kannattaa kanavassa olla aktiivisia sisällöntuotannossa ja löytyisikö mainonnan puolelta

mahdollisuuksia. Tutustutaan Instagramiin yritysviestinnän ja kampanjoinnin näkökulmasta, sekä käydään kanavaa läpi ihan käytännössä, miten tehdään päivityksiä, mihin hashtageja
tarvitaan, ja miten mainostan Instagramissa. Käymme läpi myös Instagram-tilin ylläpitäjän työtä helpottavia työkaluja, suunnitelmallista sisällöntuotantoa sekä tehokasta analytiikan
käyttöä.

  • Edellisen kerran kotitehtävien läpikäynti
  • Instagramin lisäarvo Facebookin ja LinkedInin rinnalla
  • Instagram-yritystilin perustaminen ja yhdistäminen Facebook-tiliin
  • Miten saan lisää seuraajia Instagram-tililleni?
  • Laadukkaan sisällön luominen Instagramiin:
    • Kuvien ja videoiden jakaminen
    • Filtterien käyttö
    • Instagram-Stories
    • Hashtagit
  • Miten pääsen alkuun Instagram-mainonnan tekemisessä?
  • Ylläpitäjän työkalut sekä julkaisujen ajastus
  • Kotitehtävät

4. jakso
Markkinoinnin mittaus ja kertaus somekanavista

Viimeisessä osassa kerrataan opitut asiat somemaailmasta, ja annetaan palautetta osallistujien jo tekemästä omemainonnasta/sisällöntuotannosta. Pureudutaan myös markkinoinnin mittaukseen sekä verkkosivuston rooliin onnistuneessa digitaalisessa mainonnassa. Käsitellään myös verkkokaupan markkinoinnin painopisteitä. Viimeisen valmennuskerran jälkeen opit, miten erilaista dataa voidaan hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa, ja miten mitataan markkinoinnin onnistuneisuutta.

  • Kertaus ja somekanavat (1h)
    • Somekanavien kertaus ja sisältösuunnitelman tärkeys kaikessa sometekemisessä
  • Markkinoinnin mittaus (3h)
    • Yrityksen strategiasta johdettujen tavoitteiden laatiminen
    • Tavoitteista johdettujen avainmittareiden laatiminen
    • Mittarien asettaminen ja seuraaminen Google Analyticsissä
    • Markkinointianalytiikka vs. verkkoanalytiikka
  • Miten saadaan kaikki markkinointikanavat mukaan mittaukseen?
  • Miten tiedän, mitkä markkinointiponnistukseni toimivat?
  • Miten suunnitellaan markkinointia tukevat verkkosivut?
  • Miten mitataan ja parannetaan verkkosivujen konversioputkea

Paikka

Seinäjoki Areena

Kirkkokatu 23, 60220 Seinäjoki

Saapumisohjeet

Lisätietoja

Etelä-Pohjanmaan kauppakamari

06 429 8100

ep(at)kauppakamari.fi

Peruutusehdot
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautumisen valmennuskokonaisuuteen tai laivaseminaariin voi peruuttaa veloituksetta väintään 21 vuorokautta ennen valmennuskokonaisuuden ensimmäisen jakson tai laivaseminaarin alkamista. 20–14 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.
Jäsenetuhinta 980,00 € (+alv 24 %, 235,20 €)
Hinta 1 350,00 € (+alv 24 %, 324,00 €)

Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali ja ohjelmaan merkityt tarjoilut.

Osallistujien määrä

Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.

Lisätään tuotetta koriin...
Käsitellään kuponkia...
Lisätty koriin
maksuton
Tuote
Määrä
  Tuotteen hintaan lisätään voimassaoleva alv