Yrityksen ICT-hankinnat ja -sopimukset 20.11.2018
Yrityksen ICT-hankinnat ja -sopimukset 20.11.2018
Yrityksen ICT-hankinnat ja -sopimukset 27.2.2019

Yrityksen ICT-hankinnat ja -sopimukset 27.2.2019

Osallistutko ICT-järjestelmien hankintaan oman toimen ohella, ja kaipaat tukea niiden tekemiseen?

Tässä tehokkaassa ja käytännönläheisessä koulutuksessa käsitellään yritysten ICT-hankintojen ja -sopimusten keskeisiä ominaispiirteitä ja ongelmakohtia. Tilaisuudessa käydään läpi, miten sopimus syntyy ja erilaisia ICT-hankinnoissa tyypillisiä sopimustilanteita.

Yhtenä pääteemana käsitellään hankinnan kohteen määrittelyyn liittyviä kysymyksiä, mm. erilaisia tapoja, jolla minimivaatimuksia voidaan asettaa, ja minkä tyyppisiä vaatimuksia kannattaa asettaa.

Toisena pääteemana ovat ICT-sopimuksiin liittyvät erityiskysymykset, mm. sopimusrakenne, sopimusehtojen merkitys ja lisenssiehtoihin liittyvät ongelmakysymykset. Case-esimerkkinä käydään läpi tietojärjestelmähankintaan liittyvä sopimusrakenne.

Koulutus sopii yritysten henkilöstölle, joka ei päätyökseen hanki ICT-järjestelmiä, ja haluaa perehtyä ICT-hankintojen erityispiirteisiin.

Tervetuloa!

Saatavuus Tilaa
Ajankohta 27.02.2019, klo 09.00 - 16.00
Paikka Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki
Ohjelma Lataa tästä (PDF)
Jäsenetuhinta 425,00 € (+alv 24 %, 102,00 €)
Hinta 535,00 € (+alv 24 %, 128,40 €)

Kuvaus

Osallistutko ICT-järjestelmien hankintaan oman toimen ohella, ja kaipaat tukea niiden tekemiseen?

Tässä tehokkaassa ja käytännönläheisessä koulutuksessa käsitellään yritysten ICT-hankintojen ja -sopimusten keskeisiä ominaispiirteitä ja ongelmakohtia. Tilaisuudessa käydään läpi, miten sopimus syntyy ja erilaisia ICT-hankinnoissa tyypillisiä sopimustilanteita.

Yhtenä pääteemana käsitellään hankinnan kohteen määrittelyyn liittyviä kysymyksiä, mm. erilaisia tapoja, jolla minimivaatimuksia voidaan asettaa, ja minkä tyyppisiä vaatimuksia kannattaa asettaa.

Toisena pääteemana ovat ICT-sopimuksiin liittyvät erityiskysymykset, mm. sopimusrakenne, sopimusehtojen merkitys ja lisenssiehtoihin liittyvät ongelmakysymykset. Case-esimerkkinä käydään läpi tietojärjestelmähankintaan liittyvä sopimusrakenne.

Koulutus sopii yritysten henkilöstölle, joka ei päätyökseen hanki ICT-järjestelmiä, ja haluaa perehtyä ICT-hankintojen erityispiirteisiin.

Tilaisuuden kouluttajina toimii asiantuntija, VT Tapio Lahtinen ja/tai asiantuntija, OTK, eMBA Niina Elo PTCServices Oy:stä.

Tervetuloa!

 

Asiantuntijat

Tapio Lahtinen

Varatuomari, asiantuntija
PTCServices Oy
Katso tiedot

Niina Elo

Asiantuntija, OTK, eMBA
PTCServices Oy
Katso tiedot

Ohjelma  Lataa ohjelma (PDF)

 

8.45            
Ilmoittautuminen ja aamiaistarjoilu

9.00              
Seminaarin avaus

asiantuntija Janne Kettunen, Helsingin seudun kauppakamari

9.05
Sopimuksen synty

  • Tarjouspyynnön merkitys
  • Tarjouksen merkitys
  • Sopimusneuvottelu
  • Sopimuksen tulkinta

Eri sopimustilanteita

  • ”Ota tai jätä” tilanne
  • Mahdollisuus vaikuttaa
  • Aito neuvottelumahdollisuus

10.30            
Tauko 

10.45
Hankinnan kohteen määrittely

  • Miksi hankinnan kohde tulee määritellä
  • Markkinatilanteen kartoitus
  • Miten hankinnan kohde määritellään
  • Vaatimusten määrittelytavoista ja kategorisoinnista
  • Kohteen rajaaminen ja jatkohankinnat (esim. optio)
    • Teknologiasidonnaisuus
  • Käyttäjäjoukon laajentaminen
  • Toiminnallisuuksien laajentaminen
  • Tuki- ja ylläpito
    • SLA
  • Immateriaalioikeudet

12.00            
Lounas

12.45
Hintojen pyytämiseen liittyviä tapoja ja näkökohtia

  • Toimitusprojekti
  • Lisenssit
  • Jatkuvat palvelut
  • Lisenssien hinnoitteluun liittyvät kysymykset

Vertailuperusteiden asettamisesta

  • Miten vertailla eri tuotteita/tarjouksia

14.15            
Kahvitauko

14.30
Sopimusrakenteesta ja lisenssiehdoista

  • Sopimusrakenne projektimuotoisissa toimitussopimuksissa ja tukija ylläpitopalveluissa
  • SAAS
  • Toimittajien vakiosopimuksista
  • Escrow
  • Tietosuoja-asetuksen huomioinen
  • Case-esimerkki:
    • Käydään läpi sopimuskokonaisuus tietojärjestelmäsopimuksessa, johon sisältyy myös tuki- ja ylläpito sekä jatkokehitys
    • Toimitussopimuksen sisällöstä
    • Tuki- ja ylläpitosopimuksen sisällöstä
    • SLA
    • Jatkokehitys
  • Puitesopimuksen tarpeellisuus?

Lyhyesti uusien IT 2018-ehtojen pääkohdat ja käyttäminen

16.00     
Tilaisuus päättyy

Paikka

Kauppakamarin koulutustilat

Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki

Saapumisohjeet

Lisätietoja

Asiakaspalvelu

09 2286 0360

asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi

Peruutusehdot
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautumisen valmennuskokonaisuuteen tai laivaseminaariin voi peruuttaa veloituksetta väintään 21 vuorokautta ennen valmennuskokonaisuuden ensimmäisen jakson tai laivaseminaarin alkamista. 20–14 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.
Jäsenetuhinta 425,00 € (+alv 24 %, 102,00 €)
Hinta 535,00 € (+alv 24 %, 128,40 €)
Osallistujien määrä

Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.

Lisätään tuotetta koriin...
Käsitellään kuponkia...
Lisätty koriin
maksuton
Tuote
Määrä
  Tuotteen hintaan lisätään voimassaoleva alv