Asiakassuhteen hoitaminen sähköisesti ja etätyössä 17.3.2021

Näin ilmoittaudut striimiin:

Ilmoittaudu koulutukseen ja siirry ostoskoriin. Valitse striimi-vaihtoehto täyttäessäsi osallistujan tiedot.

Saatavana myös striiminä

Asiakassuhteen hoitaminen sähköisesti ja etätyössä 17.3.2021

Kun työtä tehdään etänä eikä muiden kanssa olla yhteydessä kasvotusten, tilanteet voivat olla haasteellisia ja edellyttävät monien asioiden samanaikaista onnistumista. Hyvin suunnitellun viestinnän lisäksi on myös osattava valita oikea väline ja tapa, jolla toista lähestyy.

Koulutuksessa opetellaan niin kirjallisen kuin suullisen viestinnän asioita ja puhutaan myös etätyön mukanaan tuomista tilanteista.

Asiantuntija:
FM, KTK, KauppakamariTiedon päätoimittaja Taina Parviainen, Helsingin Kamari Oy

Saatavuus Tilaa
Ajankohta 17.03.2021, klo 08.45 - 12.00
Paikka Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki
Ohjelma Lataa tästä (PDF)
Jäsenetuhinta 390,00 € (+alv 24 %, 93,60 €)
Hinta 490,00 € (+alv 24 %, 117,60 €)

Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali ja ohjelmaan merkityt tarjoilut.

Kuvaus

Kun työtä tehdään etänä eikä muiden kanssa olla yhteydessä kasvotusten, tilanteet voivat olla haasteellisia ja edellyttävät monien asioiden samanaikaista onnistumista. Hyvin suunnitellun viestinnän lisäksi on myös osattava valita oikea väline ja tapa, jolla toista lähestyy.

Koulutuksessa opetellaan niin kirjallisen kuin suullisen viestinnän asioita ja puhutaan myös etätyön mukanaan tuomista tilanteista.

Asiantuntija:
FM, KTK, KauppakamariTiedon päätoimittaja Taina Parviainen, Helsingin Kamari Oy

Koulutus antaa vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

  • Minkä tavan ja välineen valitsen, kun lähestyn asiakasta eri tilanteissa?
  • Miten luon hyvän tunnelman, kun otan yhteyttä esimerkiksi Teamsilla tai Zoomilla?
  • Voinko korjata harmin, kun etäyhteydet pätkii?
  • Miten kirjoitan hyvän ja sujuvan sähköpostin?
  • Millainen lähestyminen minun kannattaa harjoitella, kun soitan asiakkaalle?
  • Miten vältän yleisimmät sudenkuopat, jotka vievät kirkkaimman hohdon tilanteesta tai viestistä?

Koulutuksessa käydään läpi, miten lähestyä asiakasta sähköpostilla, puhelimella, etätapaamisissa Teamsissa tai Zoomilla tai erilaisin pikaviestein ja ääniviestein. Lisäksi annetaan esimerkkejä, miten yhteydenpitoon kannattaa valmistautua, mitä tulee pitää mielessä tilanteen aikana ja millainen jälkivaikutelma asiakkaalle on mahdollista jättää, jotta hän kokee tilanteen hyvin hoidettuna.

Aamupäivän mittaisen tilaisuuden aikana on tarkoitus keskustella myös omista kokemuksista – niin hyvistä kuin huonoista – ja jakaa tietoa siitä

Striimin ohjeet

Tilaisuus lähetetään suorana. Voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi. Saat neljä (4) päivää ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset seuraamaan lähetystä. Varmista, että tietokoneesi internetyhteys toimii ja pystyy toistamaan livevideota ja että koneen äänet toimivat ja äänenvoimakkuus on sopivalla tasolla. Verkkoselaimista suosittelemme Chromen käyttöä.

Osallistuessasi striimiin voit lähettää etukäteen kouluttajalle kysymyksiä alla olevaan sähköpostiosoitteeseen.

Striimiin osallistuminen on samanhintainen kuin osallistuminen paikan päällä. Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan. Tällöin ilmoittautuminen tulee tehdä suoraan asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai puhelimitse 09 2286 0360.

Asiantuntijat

Taina Parviainen

FM, KTK, KauppakamariTiedon päätoimittaja
Helsingin seudun kauppakamari
Katso tiedot

Ohjelma  Lataa ohjelma (PDF)

 

8.30 alkaen
Ilmoittautuminen ja aamiaistarjoilu
(8.50 etäyhteyden avaaminen)

9.00
Asiakassuhteen hoitaminen sähköisesti ja etätyössä

Miten huomioin asiakkaan etäyhteyden avulla parhaalla mahdollisella tavalla

  • Miten valmistaudun etätapaamiseen?
  • Mitä asioita pitää ottaa huomioon, ja miten ne kannattaa toteuttaa?
  • Mitä asioita tulee välttää? Miten ne voi välttää?

 Miten toimin, kun lähestyn asiakasta

  • sähköpostilla
  • puhelimella
  • Teamsissa tai Zoomilla
  • erilaisin pikaviestein
  • ääniviestein?

 Selkeä malli asiakkaan yhteydenottoon ja tavoitteiden saavuttamiseen

 Koulutuksen lopussa tehdään tehtäviä, joissa harjoitellaan ja kerrataan koulutuksen teoriaosuuden asioita ja sovelletaan tietoa käytäntöön.

FM, KTK, KauppakamariTiedon päätoimittaja Taina Parviainen, Helsingin Kamari Oy

12.00
Tilaisuus päättyy

Tarjoilut:
8.30 aamiaistarjoilu, 10.30 kahvitarjoilu

Paikka

Kauppakamarin koulutustilat

Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki

Saapumisohjeet

Lisätietoja

Asiakaspalvelu

09 2286 0360

asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi

Peruutusehdot
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautumisen valmennuskokonaisuuteen tai laivaseminaariin voi peruuttaa veloituksetta väintään 21 vuorokautta ennen valmennuskokonaisuuden ensimmäisen jakson tai laivaseminaarin alkamista. 20–14 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.
Jäsenetuhinta 390,00 € (+alv 24 %, 93,60 €)
Hinta 490,00 € (+alv 24 %, 117,60 €)

Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali ja ohjelmaan merkityt tarjoilut.

Osallistujien määrä

Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.

Lisätään tuotetta koriin...
Käsitellään kuponkia...
Lisätty koriin
maksuton
Tuote
Määrä
  Tuotteen hintaan lisätään voimassaoleva alv