Totti Karpela: Kohtuuttomat valittajat - live stream 7.2.2019

Totti Karpela: Kohtuuttomat valittajat - live stream 7.2.2019

Osallistu syksyllä loppuunmyydyn tilaisuuden uusintaan helposti etänä omalta koneeltasi. Koulutus lähetetään suorana.

Käytännössä varmistat vain, että tietokoneesi internetyhteys toimii, koneen ääniresurssit ovat käytössä ja äänenvoimakkuus sopivalla tasolla. Suosittelemme kuulokkeiden ja mikrofonin käyttöä.

************************************************************************************ 

Miten toimia, kun asiakkaiden valitus ylittää kohtuuden rajat?

Palautteen vastaanottaminen on osa jokaista asiakaspalvelutyötä. Positiivisen palautteen lisäksi asiakaspalvelutyöntekijä joutuu käsittelemään myös reklamaatioita ja valituksia. Yksittäiset valitukset voivat tulla aiheesta ja niiden käsittely voi sujua rutiinilla, mutta miten toimia kun asiakkaan valitus ylittää kohtuuden rajat? Miten reagoida, jos vastassa on ”ammattivalittaja” ja valittamiselle ei näy loppua?

Tämän koulutuksen jälkeen hoidat hankalatkin tapaukset tyylillä!

Koulutuksen jälkeen osaat tunnistaa erityyppisten valittajien käyttäytymismallit ja tiedät, miten valitusten käsittely hoidetaan kunnialla loppuun eri osapuolia tyydyttävällä tavalla. Totti Karpela tarjoaa selkeitä ja helposti noudatettavia toimintamalleja kohtuuttomien valitusten ja sitkeiden valittajien kanssa toimimiseen.

Lue myös ajankohtainen artikkeli!

Saatavuus Tilaa
Ajankohta 07.02.2019, klo 12.00 - 16.00
Ohjelma Lataa tästä (PDF)
Jäsenetuhinta 360,00 € (+alv 24 %, 86,40 €)
Hinta 460,00 € (+alv 24 %, 110,40 €)

Kuvaus

Ohje Kohtuuttomat valittajat -koulutuksen live stream -osallistumiseen:

Tilaisuus lähetetään suorana ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat 2-3 päivää ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset kirjautumaan tilaisuuteen.

Käytännössä varmistat vain, että tietokoneesi internetyhteys toimii, koneen ääniresurssit ovat käytössä ja äänenvoimakkuus sopivalla tasolla. Suosittelemme kuulokkeiden ja mikrofonin käyttöä.

Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö etäyhteyden kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan. Tällöin ilmoittautuminen tulee tehdä suoraan asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse (09 2286 0360, asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi).

************************************************************************************************************

Palautteen vastaanottaminen on osa jokaista asiakaspalvelutyötä. Positiivisen palautteen lisäksi asiakaspalvelutyöntekijä joutuu käsittelemään myös reklamaatioita ja valituksia. Yksittäiset valitukset voivat tulla aiheesta ja niiden käsittely voi sujua rutiinilla, mutta miten toimia kun asiakkaan valitus ylittää kohtuuden rajat? Miten reagoida, jos vastassa on ”ammattivalittaja” ja valittamiselle ei näy loppua? Tämän koulutuksen jälkeen hoidat hankalatkin tapaukset tyylillä!

Koulutuksen hyödyt:

  • opit tunnistamaan erityyppisten valittajien käyttäytymismallit
  • tiedät, miten valitusten käsittely hoidetaan kunnialla loppuun eri osapuolia tyydyttävällä tavalla

Kenelle:

Koulutus on tarkoitettu kaikille niille, jotka joutuvat työssään kohtaamaan kohtuuttomia valituksia ja sitkeitä valittajia. Tilaisuus soveltuu erinomaisesti erityyppisten organisaatioiden edustajille sekä julkisella että yksityisellä sektorilla.

Aiemman koulutuksen palautetta:

  • Mielenkiintoinen luento ja aihe. Hyvin jaksoi keskittyä koko 4-tuntisen luennon.
  • Esittämistapa mukaansatempaava ja pitää mielenkiinnon yllä. Hyvien esimerkkiesi ja käytännön keissien kautta oli aiheeseen huomattavasti mielekkäämpää ja helpompaa sukeltaa sisälle.
  • Hyvä, hauska ja erittäin selkeä-ääninen asiantuntija, joten 4h koulutus ei tuntunut missään vaiheessa liian pitkältä.
  • Hyvin ja mielenkiintoisesti esitetty!
  • Kiinnostava aihe, jota asiantuntija käsitteli erinomaisesti.
  • Kouluttaja hyvä. Materiaali antoi ajattelemisen aihetta ja syytä miettiä, miten voisi tehdä jotkut asiat toisinkin. Vaikeiden valittajien käsittelyyn tuli apua.

Asiantuntija:

Totti Karpelalla on valtionhallinnosta hankittu kattava 20-vuotinen kouluttajakokemus. Poliisin erityistilanteiden neuvottelijana toiminut Totti on työskennellyt pitkään merkittävien organisaatioiden asiakaspalvelun kehittämisen parissa haasteellisten viestintätilanteiden sekä asiakkaiden osalta. Erityisosaamisalueena on pitkä kokemus esimiesten ja johtoryhmien valmentamisesta myös työpaikan sisäisten konflikti- ja viestintätilanteiden sekä toimintamallien kehittämiseksi.

Asiantuntijat

Totti Karpela

Pääkouluttaja, toimitusjohtaja
Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy
Katso tiedot

Ohjelma  Lataa ohjelma (PDF)

 

11.45
Yhteyden avaus

12.00
Koulutuspäivän avaus

asiantuntija Janne Kettunen, Kauppakamarin Koulutus

12.10           
Sitkeiden ja kohtuuttomien valittajien hallinta

  • erityyppisten valittajien käyttäytymismallit
  • sitkeiden valittajien tunnistaminen ja tunnusomaiset piirteet
  • minkälaiset organisaatiot yleensä vetävät puoleensa ei-toivottuja valittajia
  • toimivan ja hyvän valitutustenhallintastrategian esittely
  • oikeat toimintamallit järjettömien valitusten / hyvitysten hoitamiseksi
  • toiminta kohtuuttomien vaatimusten, asiakkaan yhteistyön puutteen, riidan haastamisen tai perättömien väitteiden suhteen
  • mitä kannattaa ja ei kannata tehdä kun ollaan tekemisissä sitkeiden valittajien kanssa

 pääkouluttaja Totti Karpela, Mielenrauha Oy

14.15
tauko

14.30
Sitkeiden ja kohtuuttomien valittajien hallinta jatkuu

  • miten keskittyä itse valitukseen eikä valittajan persoonaan
  • asiakkaiden hyvitystoiveiden ja odotusten hallinta
  • valituskäytäntöjen ja hyvitysten rajallisuuden selkeyttäminen
  • ohjeita organisaatioiden reklamaatioista vastaaville henkilöille
  • uhkauksiin suhtautuminen
  • miten toimia, jos media astuu mukaan kuvaan
  • valitusten jatkumisen ja uusiutumisriskin mahdollisuuksien arviointi
  • toimintamallien ja strategioiden suunnittelu kohtuuttomien valitusten varalle

pääkouluttaja Totti Karpela, Mielenrauha Oy

16.00            
Tilaisuus päättyy

Lisätietoja

Asiakaspalvelu

09 2286 0360

asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi

Peruutusehdot
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautumisen valmennuskokonaisuuteen tai laivaseminaariin voi peruuttaa veloituksetta väintään 21 vuorokautta ennen valmennuskokonaisuuden ensimmäisen jakson tai laivaseminaarin alkamista. 20–14 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.
Jäsenetuhinta 360,00 € (+alv 24 %, 86,40 €)
Hinta 460,00 € (+alv 24 %, 110,40 €)
Osallistujien määrä

Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.

Lisätään tuotetta koriin...
Käsitellään kuponkia...
Lisätty koriin
maksuton
Tuote
Määrä
  Tuotteen hintaan lisätään voimassaoleva alv