Tulossa
Yritysvastuu 2.0 - Johtamisen uusi normaali

Terhi Koipijärvi, Sari Kuvaja

Yritysvastuu 2.0 - Johtamisen uusi normaali

Yritysvastuu 2.0 - Johtamisen uusi normaali on kirja yritysten strategisesta vastuullisuudesta ja yhteiskunnallisesta roolista, yritysvastuun johtamisesta, vastuullisesta brändistä sekä sidosryhmien merkityksestä vastuullisen yritystoiminnan kehittämisessä.  Kirja kattaa yritysvastuun teemat ja parhaat käytännöt vaastimustenmukaisuudesta vastuulliseen hankintaan.

Jäsenetuhinta 64,00 € (+alv 10 %, 6,40 €)
Hinta 85,00 € (+alv 10 %, 8,50 €)

Kuvaus

Yritysten rooli yhteiskunnassa on muuttumassa. Taloudellinen tulos on liian kapea mittari yrityksen menestyksen mittaamiselle: yrityksiä arvioidaan myös niiden yhteiskunnalle ja sidosryhmille tuottamien myönteisten ja kielteisten vaikutusten perusteella.

Yritysvastuu 2.0. – Johtamisen uusi normaali taustoittaa yritysvastuun kehityskaaria kahden asiantuntijan näkemyksien, kokemuksien ja tulkintojen kautta. Kirja tarjoaa käytännönläheisiä neuvoja yritysvastuun johtamiseen ja vastuullisuustyön organisointiin.

Alun perin syksyllä 2017 ilmestyneen kirjan 2. painos on päivitetty kauttaaltaan. Teos huomioi viimeisten kolmen vuoden aikana esille tulleet asiat ja ilmiöt, kuten yritysten ilmastoheräämisen, sijoittajien entistä aktiivisemman roolin yritysvastuun kirittäjinä, vastuullisen brändin luomisen sekä yritysaktivismin.

Kirjasta saa käytännönläheisiä neuvoja vastuullisuuden johtamiseen ja vastuullisuustyön organisointiin. Se avaa yritysten roolia ilmastokriisin vastaisessa työssä ja ihmisoikeuksien kunnioittamisessa sekä toimii reseptivihkona, kun valmistaudutaan sidosryhmien kanssa käytävään vuoropuheluun, oli kyse sitten kansalaisjärjestöistä tai paikallisyhteisöistä.

Yritysvastuu 2.0 – Johtamisen uusi normaali on reseptivihkosi myös silloin, kun valmistaudut sidosryhmien kanssa käytävään vuoropuheluun, oli kyse sitten kansalaisjärjestöistä tai paikallisyhteisöistä.

Kirja on tarkoitettu erityisesti yritysvastuun johtotehtävissä toimiville, mutta myös toimitusjohtajille, viestintä- ja brändijohtajille, lakijohtajille sekä hallitusammattilaisille. Kirjassa on paljon hyödyllistä tietoa yritysvastuusta ja siihen liittyvistä asioista kiinnostuneille. Teos sopii myös alan opiskelijoille. Lisäksi kirjassa on vinkkejä pk-yritysten tarpeisiin.

 

Saatavuus 12/2020
Kirjoittaja(t) Terhi Koipijärvi, Sari Kuvaja
Kustantaja Kauppakamari
ISBN 9789522466600
Painovuosi 2020
Painos 2. uud.
Sivumäärä n. 230
Kirjastoluokka 69.1

Kirjoittajat

Sari Kuvaja

Vastuullisuuspalvelujen johtaja
Third Rock Oy
Katso tiedot

Terhi Koipijärvi

Viestintäjohtaja
Metsähallitus
Katso tiedot
Lisätään tuotetta koriin...
Käsitellään kuponkia...
Lisätty koriin
maksuton
Tuote
Määrä
  Tuotteen hintaan lisätään voimassaoleva alv