Tilaus-, toimitus- ja maksuehdot

Jäsenedut

Tilaaja on velvollinen tarvittaessa todistamaan hinnanalennukseen oikeuttavan jäsenyyden. Muussa tapauksessa Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus laskuttaa toimittamansa tuote tai palvelu normaalihintaan tai jälkikäteen veloittaa normaali- ja jäsenhinnan välinen erotus.

Kustannustuotteet

Kirjat

Tilatut tuotteet toimitetaan postitse mahdollisimman pian tilausten saavuttua. Ilmestymättömät tuotteet toimitetaan heti tuotteen valmistuttua. Jos vain osa tuotteista on ilmestynyt, valmiit tuotteet toimitetaan ensin ja loput erikseen ilmestymisjärjestyksessä. Myöhemmin toimitetuista tuotteista ei peritä erillistä toimitusmaksua.

Toimitetuista tuotteista lähetetään erikseen lasku (ellei tuotteita ole maksettu verkkopankki-/luottokorttimaksuna), jonka maksuehto on 14 päivää netto. Hinnat on ilmoitettu sitoumuksetta ja niihin lisätään alv 10 % (painetut kirjat ja sähköiset tuotteet). Tilauskohtainen toimitusmaksu on 5,90 euroa (+ alv).

KauppakamariTieto-kansiot, -verkkosisällöt ja kestotilattavat kirjat

KauppakamariTieto

Kansiot ja verkkosisällöt tilataan kestotilauksena, jolloin tilaus jatkuu ilman eri ilmoitusta, ellei tilaaja irtisano tilaustaan. Tilaaja voi irtisanoa kestotilauksen ilmoittamalla siitä kirjallisesti sähköpostilla asiakaspalveluun kustannustoiminta@helsinki.chamber.fi. Irtisanominen astuu voimaan uuden laskutuskauden alkaessa. Tilaus tulee irtisanoa vähintään kuukausi ennen uuden laskutuskauden alkua.

Painettujen kansioiden tilausjakso on kalenterivuosi, johon sisältyy ensimmäisen vuoden päivitykset. Hintaan sisältyy myös käyttöoikeus vastaavaan verkkosisältöön ja päivitysuutiskirjeet. Jos tilaus tehdään keskellä vuotta, toimitettava kansio sisältää kaikki sille vuodelle ehtineet päivitykset.

Painetun kansion hintaan lisätään alv 10 %.

Painettujen kansioiden hintaan lisätään myös seuraavat toimituskulut:

  • ensimmäisen vuoden tilaus 19 € (+alv 10 %) / kansio
  • seuraavien vuosien päivitykset 15 € (+alv 10 %) / kansio / vuosi

Verkkosisältöjen tilausjakso on 12 kk käyttäjätunnuksen vastaanottamisesta ja hintaan lisätään alv 10 %. Tilaus sisältää päivitysuutiskirjeet.

Kestotilattavat kirjat

Vuosittain ilmestyvät kirjat tilataan kestotilauksena, jolloin tilaus jatkuu ilman eri ilmoitusta, ellei tilaaja irtisano tilaustaan. Tilaaja voi irtisanoa kestotilauksen ilmoittamalla siitä kirjallisesti sähköpostilla asiakaspalveluun kustannustoiminta@helsinki.chamber.fi Irtisanominen astuu voimaan uuden laskutuskauden alkaessa. Tilaus tulee irtisanoa vähintään kuukausi ennen uuden laskutuskauden alkua.

Kestotilattavien kirjojen hinnat on ilmoitettu sitoumuksetta ja niihin lisätään alv 10 %. Kirjan kestotilaushinta edellyttää sitä, että asiakas vastaanottaa vähintään tilausvuotta seuraavan vuoden kirjan. Tilauskohtainen toimitusmaksu on 5,90 € (+alv 10 %).

Kustannustuotteita ei toistaiseksi toimiteta ulkomaisiin osoitteisiin.

Kuluttaja-asiakkaan peruutusoikeus

Kuluttajilla (tilaus on tehty yksityishenkilönä) on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tuotteen tilaus ilmoittamalla siitä Helsingin Kamari Oy:lle. Palautusoikeus on 14 päivää tuotteen vastaanottamisesta.

Jos kuluttaja peruuttaa tilauksen, on kuluttajan palautettava tavarat virheettöminä 14 vuorokauden kuluessa Helsingin Kamari Oy:lle asiakaspalautuksena, ei kuitenkaan postiennakkolähetyksenä. Helsingin Kamari Oy maksaa palautuksen ja palauttaa maksetun kauppahinnan peruuntumisen yhteydessä.

KauppakamariVerkosto

KauppakamariVerkoston Jäsenprofiili+ tilataan kestotilauksena, jolloin tilaus jatkuu ilman eri ilmoitusta, ellei tilaaja irtisano tilaustaan. Palvelun tilausjakso on 12 kk käyttäjätunnuksen vastaanottamisesta.

Tilaaja voi irtisanoa kestotilauksen ilmoittamalla siitä kirjallisesti sähköpostilla asiakaspalveluun kauppakamariverkosto@helsinki.chamber.fi. Irtisanominen astuu voimaan uuden laskutuskauden alkaessa. Tilaus tulee irtisanoa vähintään kuukausi ennen uuden laskutuskauden alkua.

Koulutustuotteet

Ajankohtaiskoulutus

Osallistumismaksu laskutetaan ennen tilaisuutta. Koulutustilaisuuden hintaan lisätään alv 25,5 %, lukuun ottamatta ulkomailla pidettäviä matkaseminaareja, joiden alv on 0 %.

Ohjelmassa mainitut tarjoilut sisältyvät lähikoulutuksen hintaan. Mahdolliset erikoisruokavaliot tulee ilmoittaa meille ilmoittautumisen yhteydessä. Striimin kautta osallistuttaessa tarjoiluja ei ole.

Yleiset peruutusehdot ovat seuraavat:

13–7 vrk ennen tilaisuutta peruutetuista ilmoittautumisista perimme 50 % osallistumismaksusta, tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista perimme koko osallistumismaksun.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään neljä (4) arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.

Valmennuskokonaisuuden ja laivaseminaarin ilmoittautumisen voi peruuttaa veloituksetta 21 vuorokautta ennen tilaisuutta. 20–14 vuorokautta ennen tilaisuutta peruutetuista ilmoittautumisista veloitamme 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruuteuista ilmoittautumisista perimme koko osallistumismaksun. Huom! Peruutuspäivä huomioidaan valmennuskokonaisuuden 1. jakson päivämäärän mukaan.

Peruutusoikeus päättyy aina päivämääristä riippumatta asiakkaan aloittaessa koulutuksen suorittamisen esimerkiksi kirjautumalla koulutukseen sisältyvään verkko-osioon. Tämän jälkeen peritään koko osallistumismaksu.

Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja, jotka löytyvät tapahtuman ohjelmasta.

Peruutukset on tehtävä kirjallisesti sähköpostilla asiakaspalveluun asiakaspalvelu@kauppakamarinkoulutus.fi. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.

Kausikortti

Kausikortti oikeuttaa osallistumaan Helsingin seudun kauppakamarin valitsemiin ja toteuttamiin etäkoulutuksiin, joiden kesto on enintään yksi päivä. Käyttöoikeus ja ensimmäinen laskutusjakso alkavat heti tilauksen jälkeen. Etäkoulutuksiin osallistuminen edellyttää tilaajan nimeämän käyttäjän rekisteröitymistä kauppaan. Palvelun käyttö on mahdollista vain kirjautuneena asiakkaana. Henkilökohtaisen Kausikortin tilaaja voi valita enintään 10 etäkoulutusta Kausikorttiin kuuluvasta valikoimasta 12 kuukauden laskutusjakson aikana. Yrityskohtaisen Kausikortin käyttöoikeuteen kuuluu hankittu määrä koulutuksia. Käyttämättömiä koulutuksia ei hyvitetä eivätkä ne siirry tulevalle laskutusjaksolle. Koulutukseen osallistuminen Kausikortilla on henkilökohtaista eli etäkoulutusta saa katsoa vain sille ilmoittautunut henkilö. 

Käyttöoikeus on voimassa 12 kuukautta tilausjakson alkamisesta. Kausikortti on aina kestotilaus, joka laskutetaan vuosittain tilausjakson alkaessa. Kestotilaus jatkuu automaattisesti, jollei sopimusta irtisanota ennen seuraavan tilausjakson alkua. Irtisanomisesta tulee ilmoittaa kirjallisesti osoitteeseen asiakaspalvelu@kauppakamarinkoulutus.fi. Irtisanominen astuu voimaan uuden laskutuskauden alkaessa.

Kausikorttiin kuuluvat etäkoulutukset löytyvät Kauppakamarikaupasta www.kauppakamarikauppa.fi. Etäkoulutuksiin tulee ilmoittautua viimeistään kaksi päivää ennen tilaisuutta Kauppakamarikauppaan rekisteröityneenä.  Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli osallistuminen peruuntuu, tulee peruutus tehdä viimeistään kaksi päivää ennen tilaisuutta lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi. Mikäli osallistuminen on peruutettu näiden tilausehtojen mukaisesti, koulutusta ei lasketa käytetyksi koulutusosallistumiseksi. Sen sijaan jos asiakas jättää saapumatta koulutukseen peruuttamatta ilmoittautumistaan tilausehtojen mukaisesti, ilmoittautuminen lasketaan mukaan edellä mainittuun koulutuskiintiöön.

Asiakkaan tulee seurata koulutusosallistumistensa lukumäärää. Ilmoittautumiset ja käydyt koulutukset näkyvät rekisteröityneelle käyttäjälle Kauppakamarikaupassa (www.kauppakamarikauppa.fi) ja ilmoittautumistilannetta voi tiedustella myös Kauppakamarin asiakaspalvelusta. Mikäli asiakas osallistuu useampaan kuin kymmeneen koulutukseen tilausjakson aikana, kauppakamarilla on oikeus laskuttaa ylimääräisistä osallistumisista koulutushinnastonsa mukaisesti.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään neljä (4) arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. 

Henkilökohtaisella Kausikortilla hankitun etäkoulutuksen linkkiä ei saa jakaa muille eikä etäkoulutusten osallistumisoikeutta saa siirtää toiselle henkilölle. Koulutuksiin ilmoittautuminen tapahtuu samalla sähköpostiosoitteella, joka on ilmoitettu kausikortin ostamisen yhteydessä. Väärinkäytöstapauksissa Kauppakamarilla on oikeus laskuttaa hinnaston mukainen osallistumismaksu niiltä koulutukseen osallistuneilta tai palvelun käyttäjiltä, joilla ei ole ollut osallistumisoikeutta. 

KoulutusOnline

Helsingin Kamari Oy perii palvelun käytöstä kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisen maksun. Hintoihin lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero. Hintatiedot ovat saatavissa osoitteessa http://www.kauppakamarikauppa.fi tai ottamalla yhteyttä Helsingin Kamari Oy:n asiakaspalveluun.

Käyttöoikeus alkaa, kun Helsingin Kamari Oy on luovuttanut tilaajan nimeämälle käyttäjälle käyttäjätunnuksen ja salasanan. Henkilökohtainen käyttäjälisenssi on voimassa yhden (1) vuoden tilausjakson alkamisesta. Käyttäjälisenssi on aina kestotilaus. Laskutus tapahtuu tilausjakson alkaessa kuukausittain. Kestotilaus jatkuu automaattisesti, jollei sopimusta irtisanota ennen seuraavan tilausjakson alkua. Irtisanomisesta tulee ilmoittaa kirjallisesti osoitteeseen asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi.

Johtajaklubi

Klubiin voi liittyä milloin vain. Klubijäsenyys on kestotilaus ja se laskutetaan kerran vuodessa. Klubijäsenyyden voi peruuttaa veloituksetta neljä viikkoa ennen uuden laskutuskauden alkua. 27–14 vuorokautta ennen perutusta klubijäsenyydestä veloitamme 50 % klubimaksusta ja tämän jälkeen perutuista perimme koko maksun. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti osoitteeseen asiakaspalvelu@kauppakamarinkoulutus.fi. Klubijäsenyyden voi siirtää kollegalle.

Jäsentapahtumat

Mikäli osallistuminen perutaan alle 24 tuntia ennen tapahtumaa, veloitamme järjestelykuluina 30 € (+alv 25,5 %) tarjoilujen sekä ennalta sovittujen tapaamisten vuoksi.

Helsingin Kamari Oy:n ja Helsingin seudun kauppakamarin vastuu  

Pyrimme siihen, että tuotteemme ja palvelumme sisältävät aina mahdollisimman ajantasaiset tiedot ja että sisältö ja toiminnot olennaisilta osiltaan vastaavat sisällöstä määriteltyjä kuvauksia. Jos palvelu on mainituilta osiltaan puutteellinen, Helsingin Kamari Oy / Helsingin seudun kauppakamari korjaavat puutteet omalla kustannuksellaan.

Helsingin Kamari Oy / Helsingin seudun kauppakamari eivät vastaa käyttäjälle, lisenssin haltijalle tai kolmannelle osapuolelle palvelun mahdollisesti sisältämistä virheistä tai puutteellisuuksista eikä palvelun sisältämien tietojen sisällöstä, käytöstä tai tulkinnasta aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista. Helsingin Kamari Oy / Helsingin seudun kauppakamari eivät  myöskään vastaa palvelun soveltuvuudesta ja sopivuudesta mihinkään tiettyyn tarkoitukseen.

Helsingin Kamari Oy / Helsingin seudun kauppakamari eivät vastaa palvelun mahdollisista toimintakatkoksista esimerkiksi huoltotöiden, teknisten vikojen tai muiden vastaavien syiden vuoksi eikä tietoliikenneyhteyksien tai Internet-verkon mahdollisista toimintakatkoista. Helsingin Kamari Oy / Helsingin seudun kauppakamari eivät vastaa mistään vahingosta, joka voi aiheutua palvelun toiminnasta tai siitä ettei palvelu toimi.

Tuottamamme palvelut voivat sisältää linkkejä myös muille kuin Helsingin seudun kauppakamarin ylläpitämille verkkosivuille. Helsingin Kamari Oy / Helsingin seudun kauppakamari eivät kontrolloi tällaisia sivuja eikä ole miltään osin vastuussa niiden toimivuudesta, sisällöstä tai laillisuudesta.  

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Laskutuslisä

Laskuihin lisätään kulloinkin laskutushetkellä voimassaoleva laskutuslisä. Tällä hetkellä (17.10.2016 alkaen) voimassa oleva laskutuslisä on 2 € (alv 0 %).

Yhteystiedot

www.kauppakamarikauppa.fi

asiakaspalvelu@kauppakamarinkoulutus.fi
(09) 2286 0360

Helsingin seudun kauppakamari / Helsingin kamari Oy
Kalevankatu 12
00100 Helsinki